Navigace
Obsah
CO PŘIPRAVIT DÍTĚTI DO MŠ:
BAČKORKY, které si dítě bude umět samo nazout, tedy s tvrdou patou. Nevhodné jsou pantofle.
NÁHRADNÍ OBLEČENÍ - spodní prádlo, ponožky, punčocháče, tričko, tepláčky. Oblečení na ven.
V zimě kdy se nosí punčocháčky je vhodné přes ně do třídy dát děvčatům sukýnku, nebo zástěrku, chlapcům kraťásky. Ve třídách se topí, děti jsou neustále v pohybu a v punčochách s tepláky jim je teplo, potí se.
VŠE DĚTEM OZNAČTE A PODEPIŠTE, TAKÉ JIM OBLEČENÍ UKAŽTE I TO NÁHRADNÍ VE SKŘÍŇCE, ABY O NĚM VĚDĚLY, POZNALY SI HO.
VHODNĚ DĚTI OBLÉKEJTE I NA POBYT VENKU, SLEDUJTE POČASÍ A MYSLETE NA TO, ŽE TRÁVÍME VENKU PODLE POČASÍ AŽ DVĚ HODINY PODLE PODMÍNEK, NA PODZIM A V ZIMĚ NAPŘ. JEN HODINU I MÉNĚ. NĚKTERÉ DĚTI JSOU AKTIVNĚJŠÍ, TY MENŠÍ UNAVENĚJŠÍ A TEDY SE MÉNĚ HÝBAJÍ, PROTO JE DOBŘE OBLEČTE.
NA ZAČÁTKU ŠKOLNÍHO ROKU
vybíráme 200,- Kč - příspěvek na různé akce pořádané v průběhu roku, např. divadelní představení, koncert atd.
PŘED PRVNÍM VSTUPEM DO MŠ
Vyprávějte si s dítětem o školce, o hračkách, kamarádech, paní učitelce. Chystejte věci společně, vyberte oblíbenou hračku, kterou může dítě vzít s sebou.
NIKDY DÍTĚ ŠKOLKOU NESTRAŠTE, věta: "počkej tam tě naučí !" NENÍ NA MÍSTĚ A VRÁTÍ SE VÁM NAPŘ. V PODOBĚ PLÁČE
Nabízíme možnost ADAPTACE - pobyt ve školce s maminkou, tatínkem, s blízkou osobou, zvykání si na školku formou zkráceného pobytu např. příchod po svačince s maminkou, odchod před oběděm a postupné prodlužování pobytu, popřípadě po domluvě další dny zkouší maminka odejít na určitou dobu, navazovat na denní režim MŠ.
TRVEJTE NA SVÝCH ROZHODNTÍCH A DODRŽUJTE SLIBY, ptejte se a naslouchejte.
CO BY DÍTĚ MĚLO UMĚT?
Požívat WC - včas si říci
Používat lžíci, napít se z hrnečku, vydržet chvíli sedět
Obouvat se a zouvat bačkorky a boty (děti ml. tří let s dopomocí)
Umývat si ruce mýdlem, utřít se do ručníku
Naučte děti smrkat !!!
Mámo, táto...
1.Neměj strach, když se od tebe odloučím, a nemluv o tom přede mnou.
2. Nechej mne samostatně:
-jíst
-oblékat se
-pomoz mi až tehdy, je-li to třeba
-veď mě k pořádku
3. Do školky chodím za zábavou a hrou, ne za trest
4. Seznam mě s novým prostředím, kamarády a dospělými osobami v MŠ, nejdříve za tvé přítomnosti, později dle domluvy s paní učitelkou.
5. Jsem-li nemocný, patřím do postýlky.
6. Pomůže mi, když si přinesu z domova plyšového kamaráda.
7. Nenechávej mne ve školce jen nezbytně nutnou dobu, v práci také nejsi déle než 8 hodin.
8. Při odchodu do třídy se se mnou rozluč srdečně, ale krátce.
9. Je-li nějaký problém, upozorni paní učitelku.
10. Neklaď na mne nepřiměřené požadavky, ubližuje mi to.
11. Máš-li čas a chu%t, pobuď se mnou při jakékoliv činnosti během dne.
12. K navození dobrých vztahů přispívá, najdeš-li čas a zůčastníš-li se se mnou všech aktivit nabízených školou.